Total Pageviews

Thursday, July 28, 2011

aku wanita lemah

aku hanyalah wanita biasa...
yang hanya bisa hidup dgn iman yg senipis kulit bawang cuma... akalku bgitu cetek shgga ujian yg diterima ku jadi seorang yg menyalahkan takdir... fikiran ku buntu tatkala aku tertimpa-timpa ujian... ku toleh ke arah kisah nabi...lahirnya sri kandi disebalik perjuangan Rasulullah..ku kagumi amat... Siti Khadijah, Aisyah...mana mungkin ku dpt lakukan sprti mrka..namun ku berharap... walau secebis sifat mereka,akan ku ikut jua sedaya mampu utk menjadikan iman yg tipis didadaku ini tebal...bisa mengharungi ujian dan mehnah dunia dgn bijaksana dgn menggunakan akal fikiran yg waras..bukan dgn mata hati yg membutakan...percaya akn takdir dan ketentuan Allah..Kita hanya mampu merancang..dan Tuhan yg menentukan segalanya...

sesungguhnya...
perjuanganku masih jauh beribu batu...
aku sekarang hanya di titik permulaan utk menjadi terbaik utk diriku,keluargaku,bakal pendampingku nanti(insyaAllah),agamaku,bangsaku...
tanpa semangat yg cekal,pasti diri ini kecundang di tengah jalan...

dari itu...
wahai bakal pemimpinku...
benar..wanita itu dijadikan dari rusuk lelaki...
justeru,
ku berharap... agar diriku dilenturkan dgn selembut mungkin agar dgn rusuk yg sebilah ini.. dpt menjaga maruahmu kelak,hartamu nnti... pimpinlah aku dalam redha TuhanMu untuk mendapat Rahmat drNya...

aku tidak mengharap kedudukan pada pangkatmu didunia..
yg aku harapkan imanmu teguh dan kau teguh bersemangat dlm berjuang demi agamamu....
aku yakin kau pasti dpt menjadikan aku sebaik mungkin wanita solehah..amin....

No comments:

Post a Comment