Total Pageviews

Thursday, July 28, 2011

doaku dalam perjalanan menjadi wanita solehah bidadari syurga..


salam..dengan kalimah bismillahhirrahmanirrahim...ku mulakan kalam di pagi jumaat yg penuh barakah ini... terfikir sejenak betapa diri ini begitu hanyut dlm mengejar duniawi... sehingga diri sentiasa leka..bahawa diri ini diciptakan TuhanNya utk menjadi seorang mujahidah sejati.. wanita solehah...yg mampu menggoncang dunia..menggetarkan jiwa bila didekati...namun..diri ini mengakui..masih lemah dan cetek dengan iman... mana mungkin diri ini dpt menandingi sifat srikandi Rasulullah s.a.w,krn..diri ini cukup kerdil dgn ilmu...

Ya Allah...
kenapa diri ini begitu terpesona dgn pujukan dunia yg kesukaannya hanya sementara?
kenapa diri ini tidak sedar,bahawa diri ini hanya penumpang di bumiMu...
kenapa diri ini tidak bersyukur dgn RahmatMu...

Ya Allah..
janganlah palingkan diri ini kearah kemungkuran,
janganlah balikkan hati ini kearah kekufuran..

sesungguhnya..
aku takut ku tersasar Ya Allah..
krn ku lahir dari sifat yg cukup lemah..

Ya Allah..
ku memohon padaMu..
jadikanlah aku ank yg solehah,
penyejuk mata dan hati ibu ayahku..
rasa tenang bila menjagaku...
dapat berbakti pada mereka...

Ya Allah..
jadikan juga aku adik dan kakak yang senang bila bersama saudaraku,
tiada permusuhan dalam saudaraku sendiri,
sentiasa suka akn perlakuanku...

Ya Allah,
kurniakan daku pendamping untuk jalanMu,
tetapkan aku dan dia dalam iman dan islam,
sesungguhnya,
jadikanlah aku serikandi dalam perjuangannya,
demi menegakkan agamaMu...
sejukkanlah hatinya bila melihat diriku nanti..
krn ingin kuraih cinta seorang mujahid yg dapat membela diri yg datangnya dari tulang rusuk seorang lelaki..
limpahkanlah kami dgn cinta yg suci yg tidak tercemar angkara keseronokan dunia,

diriku..hanya wanita lemah,
jika diriku dibimbing dgn elok,maka eloklah aku,
jk diriku dipimpin dgn jalan yg bengkok,maka bengkoklah aku...

Ya Allah..
aku inginkan Mujahid yg dpt meluruskan jalanku..
krn..ku sedar tipisnya nilai iman dlm diri ini..

Ya Allah..
tolonglah daku...
dengarlah rintihanku ini...

aku bersujud dalam doaku ini... moga aku dikurniakan yg terbaik utk jadikan aku insan yg terbaik....

No comments:

Post a Comment