Total Pageviews

Sunday, August 30, 2009

mengapa murahnya harga diri...wanita






saat dan ketika ini,
ku termenung sendirian...
aku terfikir tentang jahilnya diri,alpanya diri,rakusnya diri..
ku hanya tahu,bersuka2.berfoya2....
gelap dlm dakapan nafsu yg tiada kesudahan....
betapa bodohnya diri...
sehingga diri ini merelakan kpd perkara yg mendatangkan kemarahan Ilahi..

ku berdosa padaMu Tuhan,
ke berdosa pd ibu dan ayah,
ku berdosa pd keluarga,
ku berdosa pd agama islam,
ku berdosa pd bangsaku...

betapa dungunya aku,
sanggup memperlekehkan harga diri seorang wanita,
harga diri seorang mujahidah,
harga diri seorang mukminah...

apa ada pd diriku tatkala aku menghancurkan maruahku,
menjadikan diri bagai tiada harga diri,
menitis titisan noda dlm diri..

kenapalah aku terlalu bodoh utk menilai semua itu,
sedangkan cukupnya ilmu yg ada pd diri,
dimana balasan setiap pengorbanan utk ibu ayahku,
dimana harga diri seorang wanita islam?

betapa hinanya aku disisiMu Ya Tuhan tatkala aku terpalit noda kehitaman ini..
berilah aku keampunan Ya Tuhan...
seandai aku diambil nyawa,tika dan waktu ini..
kau ambillah nyawaku dlm titian taubatku,
bkn dlm perhinaan dariMu...

andai aku diberi ruang masa yg lebih panjang utk melayar hidup,
aku akn terus melayar kehidupan ini dgn taqwa dan iman..
batasan syariat kuperkukuhkan sebagaimana ilmu yg aku pelajari...

Ya Allah...
aku pohon taubat dariMu..
ampunkan aku...
peliharalah aku dlm RahmaMu...

No comments:

Post a Comment