Total Pageviews

Friday, August 14, 2009

teringat zaman sekolah











ni citer saya nak kongsi...




masa ni ingat zaman sekolah dulu...




saya start sekolah di pasti tok wan ali kg kutan dlm umur 5 tahun...pastu 6 tahun gi sekolah tadika kemas kg kutan plak..dekat jer ngn umah...masa ni kcik lgi..hu3x..




and than,darjah 1 smpai darjah 6,saya sekolah kat sekolah kebangsaan kutan..masa sekolah rendah,x der per yg dpt dibanggakan..hanya jdi student biasa2,cikgu pun x mbik ksah sgt..ckgu lbih suka org yang pandai2 jer..saya ni sederhana sajer...bila naik sekolah menengah,saya ke SMU(a) maahad muhammadi pasir pekan,dari peralihan sampailah ke ting 5..sni best lah gak..saya ke sekolah ni sbb mak nak saya jdi ustazah,tp,x kesampaian..sbb saya x der pun peribadi jadi ustazah..hu3x....kat sini saya jadi pustakawati(Exco Pengkatalogan) dan pembimbing rakan sebaya..(best jugak masa kursus dia)....pastu masuk pertandingan aplikasi komputer peringkat negeri kelantan..x silap masa tu form 4...lpas tu,mbik spm,result kuar..saya dpt uitm,tpi,saya tolak,saya x minat u mbik diploma...pastu saya mintak form 6,dpt kat smka naim lilbanat...disini bermula perjalanan u ke menara gading...best belajar kat sni wlau sekajap jer...6 bawah,saya dpt no 1 dlm 2 kelas ting 6,suka sgt..hu3x...lpas tu,msuk pertandingan pidato bahasa melayu,badan pencegah rasuah kelantan..dpt saguhati jer..tp,best r jgak....pastu pertandingan bahas sempena pengisytiharan kota bharu sebagai bandaraya islam..masa tu dpt naib juara..ditewaskan oleh mml...tp,berbaloilah..dpt 1500,kgsi 4 org..hu3x...rasa bangga dengan pencapain yg Tuhan Anugerhkan...pastu,sempat jdi speaker dlm bahas ala parlimen...pastu bln 6 masa upper 6,saya dpt keje dri spa,sbg p.tadbir undang-undang...lpas tu...aku chow..tp...exam stpm tetap mbik kat naim..result kuar alhamdulillah..dpt 5P(Lulus Penuh)..wlaupun x dpt jdi top 3,jdi top ten pun ckuplah ...hu3x...dpt twaran belajar kat usim,mod sepenuh masa..terpaksa tolak tawaran sbb dah keje..but,saya further my study at uitm...kos biasa2 jer..sbb nak tingkatkan ilmu...skrg buat plk kat uitm kb dan bekerja di mahkamah sesyen kota bharu...duk keje ni..teringat zaman sekolah dulu2x...alangkah indah jka zaman iti kembali lagi..miss u all to form 6 naim 2005/2006...nini,yana,amy,k.g,finie,suzie,haziqah,mariam, huda,murni,tihah, dayah,sarina,sarah,mc nas,teroh..aku sayang kamu semua..sweet memories in my heart..kt sama2 jdi wanita dan isteri solehah yer..mmuah...




1 comment: